Subject: Loometoetuste maksmiseks lisavahendite taotlemine
From: Jane Orupõld <[email-masked]>
To: "KUM min" <[email-masked]>
Date: Wed, 19 Jun 2024 13:24:46 +0300

Tere.

MTÜ Eesti Esitajate Liit (EEL) pöördub Kultuuriministeeriumi poole
küsimusega, kas EEL-il on loometoetuste maksmiseks lisavahendite
taotlemise võimalust.

LLS  § 20 lg 4 sätestab, et loomeliidul on õigus katkestada loometoetuste
maksmine ja keelduda uute taotluste rahuldamisest, kui loomeliidul lõpevad
LLS  § 12 lõike 1 kohaselt eraldatud vahendid. Tänase seisuga puudub
EEL-ile LLS § 12 lg 1 alusel eraldatud toetuse vahendite vaba jääk, mille
arvelt saaks maksta 6 kuud vabakutselise loovisiku loometoetust
vabakutselistele loovisikutele, kes on alates 03.06.2024 esitanud EEL-ile
taotluse loometoetuse saamiseks või pikendamiseks. Seadus küll ütleb, et
kui loomeliidul lõpeb loometoetuse maksmiseks eraldatud raha, eraldab
Kultuuriministeerium loomeliidule sihtotstarbeliselt täiendavat toetust
loomeliidu taotluse alusel. Kas on otsustatud suurendada LLS § 12 lõikes 7
nimetatud reservi, mis annaks ka loomeliitudele võimaluse taotleda
täiendavat summat loomeliitu kuuluvatele vabakutselistele loovisikutele
loometoetuste maksmiseks? Kui EEL esitab LLS § 12 lg-s 72 nimetatud
taotluse, kas on võimalus, et loomeliidule eraldatakse sihtotstarbeliselt
täiendavat toetust?

Lugupidamisega

Jane Orupõld

lepingute haldur

Paldiski mnt 96a, 13522 Tallinn

Tel: 5210758

www.eel.ee